وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

جنگ سرسختانه‌ی مرورگرها

رقابت داغ IE7 مایکروسافت و فایرفاکس2 موزیلا، با دیدگاهی مشترک درباره‌ی نگاه نو و اهمیت دوچندان به امنیت در مرورگرها بار دیگر آغاز شد.

موزیلا با رگبار تازه‌ای از اقدامات، جنگ مرورگرها را در هفته‌ی جاری از سرگرفته است. هم‌زمان با خبر انتشار IE7. موزیلا نسخه‌ی فایرفاکس 2 با خصوصیات به روز شده‌ی امنیتی و چهره‌ی ظاهری جدید را منتشر کرده است.

نسخه‌ی تغییر یافته‌ی فایرفاکس با ظاهر جدید و ویژگی‌های امنیتی تازه‌ای به بازار عرضه شده است. این مرورگر شامل بخش محافظت از حملات فیشینگ و حافظه‌ی به خصوصی است که در صورت بسته شدن غیر ارادی یک صفحه، یک صفحه‌ی پشتیبان از آن می‌سازد که می‌توان بدون بارگذاری دوباره صفحه‌ی بسته شده را دوباره دید. در نسخه‌ی جدید هم‌چنین مهفوم فناوری RSS و امکان استفاده از آن گنجانده شده است. تولید فهرستی که شامل تیتر و سطر اول هر متن باشد در ساختار RSS این مرورگر وجود دارد.

برای دیدن ویژگی‌های جدید دو مرورگر IE7 مایکروسافت و فایرفاکس2 موزیلا می‌توانید این جا کلیک کنید.

درست یک روز پس از انتشار فایرفاکس2، موزیلا به دو اظهارنامه مبنی بر وجود حفره‌های امنیتی در آخرین نسخه‌ی مرورگر اینترنتی خود پاسخ گفت و وجود چنین حفره‌هایی را با بیان دلایل کافی رد کرد. یکی از مشکلات اشاره شده مربوط به مشکل آسیب‌پذیری این مرورگر بود که موزیلا با ارایه‌ی یک وصله امنیتی در آخرین نسخه از فایرفاکس آن را برطرف کرده بود.

ادعانامه‌های تنظیم شده علیه فایرفاکس هرچند که از سوی مقامات موزیلا مردود اعلام شده‌اند، می‌توانند با توجه به رقابت تنگاتنگ مرورگرها، دردسرهایی برای این شرکت به وجود آورند. افزون بر این کارشناسان امنیت اطلاعات نقیصه‌ای در سیستم امنیتی IE7 یافته‌اند که می‌تواند مایکروسافت را به خاطر ادعاهایش درباره‌ی فیلتر ضد فیشینگ IE7 به میز محاکمه بکشاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد