وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

DNS چیست؟

شایدتا به حال اصطلاح DNS را بارها شنیده باشید، کسانی که وبگرد حرفه ای هستند، حتماDNS را بارها دیده و یا شنیده اند. DNS مخفف Domain Name Server"" است.

وقتی شما می خواهید وارد سایتی بشوید، باید آدرسweb server خود را در web browser خود وارد کنید.یک روش برای مشخص کردن server ، دانستن IP آدرس آن است. مثلا 63.72.51.85=www.ciwcertified.com.. اما به حر حال همه کاربر ها ترجیح می دهند تا به جای استفاده از این اعداد و ارقام از domain names استفاده کنند، چرا که استفاده کردن و به خاطر سپردن آنها به مراتب راحت تر است.
در حقیقت DNS، IP addresses را به اسامی مشخص و ساده ترجمه می کند. مثلا وب سرور سایت yahoo می تواند 65.20.35.79 باشد.( اعداد IP صرفا برای مثال است.) که می توان از صریق آدرس http://www.yahoo.com هم به آن دسترسی پیدا کرد.

هم domain name و هم IP address، کاربر را به یک وب سرور مشخص هدایت می کند، اما domain name، هم برای استفاده، و هم برای به خاطر سپردن به مراتب راحت تر است. بدون DNS کاربرها مجبور هستند برای وارد شدن به هر بخشی از اینترنت از اعداد خسته کننده IP address استفاده کنند.

یکی از راه های به خاطر سپردن domain name، یادگیری ساختار آن است. چیزی که بسیار مهم است انتخاب domain name است. شرکت های تجاری دقت بسیار زیادی در انتخاب domain name خود می می کنند، هر چه انتخاب domain name با دقت بیشتری صورت بگیرد امکان ارتباط راحت تر و سریع تر مخاطبین را بیشتر فراهم می کند. هر domain name هم منحصر به فرد است و هیچ دو فرد حقوقی و یا حقیقی هم نمی توانند از 2 domain name واحد و شبیه به هم استقاده کنند.

هر domain name از حروف و یا اعدادی تشکیل شده است که به وسیله نقطه از هم جدا می شوند.

مثلا http://www.yahoo.com را در نظر بگیرید،
قسمت www که server(host) name است.
Yahoo قسمت registered company domain name
و قسمت com یا همان domain category یا Top level Domain

نویسنده : احسان سلطانی

نحوه انتخاب یک هارد دیسک


هارد دیسک (
Hard disk ) ، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری درکامپیوتر پس از پردازنده و حافظه است. از هارد دیسک ، بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می گردد . اطلاعات مربوط به راه اندازی سیستم ، برنامه ها و داده ها، جملگی بر روی هارد دیسک ذخیره می گردند. در زمان انجام برخی عملیات خاص توسط کامپیوتر، نظیر ویرایش فیلم ها ، بازی های کامپیوتری و یا پخش موزیک ، استفاده از یک هارد دیسک با ظرفیت بالا، سرعت مناسب و قابل اطمینان ، بطرز محسوسی بهبود محیط عملیاتی خصوصا" ذخیره و بازیابی اطلاعات را بدنبال خواهد داشت . در سالیان اخیر  تکنولوژی ساخت هارد دیسک بسرعت  و در ابعاد متفاوت رشد و گسترش یافته است . در این مقاله ، به بررسی پارامترهای لازم در خصوص انتخاب یک هارد دیسک خواهیم پرداخت .

ادامه مطلب ...

آموزش نصب ویندوز در 7 دقیقه

 برای این کار شما به کمک CD Writer و نرم افزار Nero Burning Rom یک فایل بک آپ از تمام فایلهای ویندوز با پسوند exe می سازید به نحوی که بعدا میتوانید به سرعت با اجرای فایل exe ویندوزی آماده کار خلق نمایید.
ادامه مطلب ...