وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

راز های مخفی مایکروسافت – ۱۰ برنامه محبوب ناشناخته ویندوز

هیچ کاربری نمیتواند ویندوز را فقط با تنظیمات پایه ای اجرا کند و تمام کار ها و نیازها یش را با آنها برآورده کند ، امروزه برنامه های فوقالعاده زیاد و مفیدی برای ویندوز ساخته شده و در سایت ها موجود هست. نگاهی به برنامه های SyncToy و SyncToy بیندازید ، این برنامه ها بسیار شناخته شده و محبوب هستند.

سایت Sysinternals site ، سایتی است که در آنجا میتوانید قویترین و مهمترین ابزار های کاربردی ویندوز را پیدا کنید. بیشتر افراد از این نرم افزار ها خبر و اطلاع کافی ندارند و نمی دانند که بهترین نرم افزار های ویندوز همه و همه در این سایت قرار گرفته هست. اقلب این نرم افزار ها توسط مایکروسافت ساخته شده است.
در اینجا میتوانید انوع برنامه های کاربردی مثله مدیریت سیستم و برنامه های گرافیکی را ببینید ، این برنامه ها برای ویندوز ایکس پی ، ویستا و هفت موجود هستند و میتوانید آنها را دریافت کنید

ادامه مطلب ...

اقدامات امنیتی به هنگام اتصال به شبکه های Wireless

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

ادامه مطلب ...

روابط Trust – قسمت دوم

Trust های دستی

 4 نوع Trust هستند که باید به صورت دستی ساخته شوند:

1. Shortcut Trust
2. External Trust
3. Realm Trust
4. Forest Trust

ساخت یک Trust به صورت دستی

با توجه به Trust که قصد ساختن آن را دارید و نحوه ی آن باید عضو گروه Domain Admins یا Enterprise Admins باشید. برای ساخت یک Trust به صورت دستی قدم های زیر را طی کنید:

ادامه مطلب ...

نسل بعدی مراکز داده

با نگاهی به دهه گذشته می‌توانیم از یک سو،  مجموعه گسترده‌ای از نوآوری‌‌ها را مشاهده کنیم   

که در دنیای IT سروصدای زیادی به پا کرده‌اند و امید زیادی به آینده آن‌ها وجود دارد و از سوی دیگر، شک و تردیدهای فراوانی را مشاهده کنیم که درباره استفاده از این فناوری‌ها به چشم می‌خورد، به ویژه زمانی که استفاده از این فناوری‌ها به معنای تغییر روش انجام کارها باشد.

ادامه مطلب ...

روابط Trust – قسمت اول

موضوع مدیریت دامین های چند تایی به مدیریت روابط Trust بسیار گره خورده، به عبارت دیگر دامین های چند تایی در سایه روابط Trust امکان پذیر می شوند.

ارتباطات Trust در یک دامین

در زمان عضویت کامپیوتر در دامین، زمانی که کامپیوتر هنوز عضو شبکه Workgroup است، کامپیوتر اطلاعات مربوط به کاربران را در پایگاه داده SAM یا Security Account Manager نگه داری می کند. در زمان تشخیص هویت تنها با استفاده از پایگاه داده SAM اطلاعات را کنترل می کند. زمانی که کامپیوتر عضو دامین می شود یک رابطهTrust داخل دامینی بین کامپیوتر و دامین برقرار می شود. نتیجه این رابطه آن است که کامپیوتر اجازه می دهد تا هویت کاربر توسط AD DS تایید شود. همچنین با استفاده از این رابطه، AD DS قادر می شود تا روی دسترسی به منابع نیز مدیریت داشته باشد.

ادامه مطلب ...

فرمانروایی در قلمرو ویندوز

 

اشاره : با این‌که مدتی از انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز (ویستا) می‌گذرد، همچنان باید صبر کرد تا همچون اکس‌پی کاملاً فراگیر شود و تا آن زمان همچنان باید با ویندوز اکس‌پی‌خود کار کنید. بنابراین لازم است با ایجاد تغییرات و تنظیماتی در بخش‌های مختلف ویندوز آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که به خوبی تحت تسلط شما باشد. از این رو در این شماره نکته‌ها و ترفند‌هایی را برایتان گرد آورده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر و آسان‌تر با اکس‌پی کار کنید.

ادامه مطلب ...

Active Directory Federation Services – قسمت دوم

طراحی AD FS

بر اساس نوع ارتباط B2B، سه روش طراحی مختلف در معماری AD FS می توان اتخاذ کرد.

ادامه مطلب ...

Active Directory Federation Services – قسمت اول

از ویندوز NT و روز های اولیه Active Directory Domain Services روابط Trust یکی از قابلیت های موجود بود که در ویندوز های نسخ بعدی روز به روز نظریه پیاده سازی روابط Trust بیشتر مطرح و قابلیت های جدیدی پیدا کرد. یکی از انواع Trust که از ویندوز سرور 2003 منتشر شد، روابط Forst Trust بود. پیاده سازی Forest Trust دو جنبه قابل توجه دارد:

ادامه مطلب ...