وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

اطلاعات کامل و دانلود لینوکس فارسی

پیش گزیده اطلاعات کامل و دانلود لینوکس فارسی::کارآمد:: قابل اجرا از روی CD و Flash Memory

لینوکس فارسی نسخه کارآمد بهترین نسخه فارسی شده رسمی از لینوکس میباشد که برای کاربران خانگی توسط شرکت داده پردازی ایران انجام شده است.
نسخه سرآمد برای استفاده کاربران حرفه ای نیز وجود دارد .

این موضوع بسیار جالب خواهد بود که شما سیستم عامل دلخواه خود را در جیبتان گذاشته و روی هر کامپیوتری که خواستید آن را بالا بیاورید بدون اینکه نیاز به نصب یک حجم سنگین از فایلها باشید! این امکان در نسخه کارآمد وجود دارد.

خصوصیات «کارآمد»
«کارآمد» یک سیستم عامل لینوکسی سریع و زیباست که بر روی یک CDعرضه می شود . «کارآمد» به طور مستقیم از روی CD یا پورت USB اجرا می شود بدون اینکه نیازی به نصب داشته باشد . لذا کافیست دیسک «کارآمد» را در گرداننده CD قرار داده و سیستم را راه اندازی مجدد کنید . فایل سیستم آن UNION FILESYSTEM می باشد که نوعی فایل سیستم فقط خواندنی read-only است که قابلیت نوشتن نیز دارد . بدان معنی که تغییرات را بر روی ram ذخیره می کند .
تصور کنید که بتوانید از لینوکس مورد علاقه خود هر جا که هستید ، در خانه ، مدرسه ، یا محل کار خود استفاده کنید . تصور کنید در حال قدم زدن هستید و از compact disk خود یا دیسک زنده «کارآمد» استفاده می کنید . این احساس را تجربه کنید .

مراحل راه اندازی سیستم با استفاده از «کارآمد» بسیار ساده تر از آن است که تصور می کنید!
وفتی که رایانه شما از روی دیسک زنده (live-cd) راه اندازی می شود(درابتدا لازم است در BIOS گزینه بوت از روی CD را انتخاب کنید) ،ابتدا image مربوط به kernel بارگذاری می شود . سپس 4 مگابایت حافظه (ramdisk) بر روی RAM دستگاه ساخته می شود . در مرحله بعد rootdisk که initrd.gz نامیده می شود از حالت فشرده خارج می شود و در فضای 4 مگابایتی فوق mount می شود به عنوان root filesystem. پوشه های بزرگ مانند usr/ از روی CD مستقیما mount می شوند .
و در کمتر از 40 ثانیه سیستم عامل بالا آمده و محیط لینوکس برای استفاده شما آماده است.

در اینجا پیش نمایشی از امکانات و قابلیتهای سیستم عامل کارآمد ارائه گردیده است . برای دیدن عکسهای بزرگتر به سایت karamad.com مراجعه بفرمائید.




شما میتوانید هم سیستم عامل ویندوز داشته باشید و هم لینوکس کارآمد.
خصوصیات :
هدف مهم «کارآمد» ، ارائه مجموعه ای کامل از نرم افزارهای مفید است که تصویری از آنها در یک CD به ظرفیت 677MB نگهداری می شود . تشکیل کلاسهای آموزشی در مقاطع مختلف ، تهیه هفتاد عنوان کتاب آموزشی، نصب و راه اندازی سرور در مراکز مختلف ، نگارش مقالات آموزشی ، بر گزاری همایشها و سمینارها از جمله فعالیتهای بانجام رسیده و در حال اجرای دپارتمان لینوکس شرکت داده پردازی ایران است.

«کارآمد» مستقیماً از طریق CD یا ابزارهای USB راه اندازی می گردد و تعداد زیادی از ویژگیهای سیستم عامل گنو/لینوکس را در اختیار شما قرار می دهد .
پیمانه ای modularity
هنگامی که ما با سایر سیستم های عامل live ( یا زنده ) کار می کنیم عملاً با تعداد زیادی از برنامه های کاربردی در تعامل قرار می گیریم. که ممکن است کارائیهای لازم را نداشته باشند.
در نسخه «کارآمد» شما می توانید آنطور که لازم می باشد سیستم را سفارشی نمایید . این مهم توسط افزودن نرم افزارها در فرمی از پیمانه های فشرده می تواند به انجام برسد .
«کارآمد» نسخه عمومی به تنهایی بسیار مفید است حتی بدون پیمانه ها شما می توانید تعداد زیادی از برنامه ها را آنطوری که لازم دارید به مجموعه بیافزایید .
سرعت speed :
سایر CD های وابسته به «کارآمد» ، شامل نرم افزارهایی در فایلهای فشرده می باشند . اگر چنانچه یک CD زنده را از cd drive ، اجرا نماییم ،‌ با توجه به اینکه فایل های مختلف در مکان های متفاوتی قرار گرفتند،CDROM برای اجرا شدن بطور مداوم عمل جستجو را انجام می دهد . این مسئله باعث می گردد که سیستم بطور قابل ملاحظه ای کند شود . در «کارآمد» ، تمام بخشهای فایل سیستم در یک فایل مجزا ، بطور فشرده قرار می گیرند . اگر چنانچه شما بخواهید با Koffice کار کنید بطور معمول ، فقط احتیاج به فایل هایی از Koffice می باشد . بنابر این می بینیم که کلیه فایل های مربوط به بخش خاصی از فایل سیستم ، از ما بقی فایل ها جدا هستند که این خود باعث افزایش سرعت در خواندن CD می گردد.
سایر مشخصه ها :
کرنل مربوط به دیسک زنده «کارآمد» - نسخه عمومی ، 2.6.12 می باشد . تکنولوژی فشرده سازی Zisofs ، با Squashfs که شرایط بهتری را در اختیار ما قرار می دهد و فرایندهای طولانی خواندن فایل ها را با سرعت به انجام می رساند از قابلیتهای این کرنل است . همچنین راهنمای فارسی نصب و استفاده جهت کاربران ایجاد گردیده و در دسترس کاربر قرار گرفته است .
«کارآمد» شامل موارد ذیل می باشد :
لینوکس با کرنل 2.6.12 که پشتیبانی بسیار عالی را برای سخت افزار ارائه می دهد .
ndiswrapper برای بارگذاری درایورهای windows برای کارتهای wifi
KDE 3.4 ، یک نرم افزار رومیزی عالی

Open Office
نرم افزارهای گرافیکی
نرم افزارهای ملتی مدیا
چیزهای بسیار دیگر...


نیازمندیها:


سیستم عامل «کارآمد» از نظر سخت افزاری نیازمندی های چندانی ندارد و با حداقل سخت افزار کار میکند . مهمترین نیازمندی آن 32MB حافظه RAM می باشد وبرخی دیگرازنیازمندیها به شرح زیر می باشد :

رسانه حاوی «کارآمد»- Medium

CDROM یا flash disk یا هارد به منظور بوت شدن از روی CD ویا flash disk و یا دیسک سخت .

بایاس - Bios

قابلیت بوت شدن از روی flash Drive و CD را داشته باشد .

حافظه -Memory

36MB جهت بوت شدن سیستم عامل کارآمد .
96MB جهت اجرای Xwindow با fluxbox
144MB جهت اجرای Xwindow با KDE


پردازنده -Processor

i486 و بالاتر ، پنتیوم یا AMD .

لوازم جانبی :

صفحه کلید.
ماوس (جهت استفاده در محیط گرافیکی Xwindow )

دیسک سخت :

به دیسک سخت نیاز نمی باشد .




لینک دانلود فایل Image ISO :
http://www.dpilinux.com/iso/karamad-general-1.4.2.iso

حجم این فایل 677 مگابایت میباشد که شما پس از دانلود لازم است این فایل image را روی سی دی رایت کنید شما با بیشتر نرم افزار های رایت می توانید این کار را انجام دهید.

البته من از طریق ADSL پارس آنلاین دانلود کردم اما سرعت دانلود هیچ وقت بیش از 12 تا 18 کیلوبایت درثانیه نشد و مجموع زمان دانلود به 20 ساعت رسید!

پس از رایت برای راه اندازی لینوکس کافی است این سی دی را در درایو سی دی خود گذاشته و کامپیوتر را از روی CD بوت کنید. به همین سادگی و اصلا لازم نیست چیزی نصب کنید.

البته در صورت تمایل می توانید طبق دستور العملی این فایل pdf لینوکس کارآمد را روی هارد خود نصب کنید.

راهنمای نصب کارآمد PDF

اطلاعات کامل تر در سایت WWW.KARAMAD.COM




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد