وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

به اشتراک گذاشتن ADSL بین 2 سیستم

یکی از راهکارهای پیشنهادی برای اشتراک گذاشتن اینترنت بین چندین کامپیوتر در یک شبکه محلی کوچک مثل یک شبکه خانگی یا اداری یا حتی یک کافی نت با تعدادی محدود کامپیوتر استفاده از ICS است . این محصول که در همان سی دی ویندوز شما قرار دارد به شرط انکه از Win98SE+ به بالا استفاده کنید قابل نصب است .
ابتدا باید کامپیوتری را به عنوان کامپیوتر سرور در نظر بگیرید که برای اتصال دیگر کامپیوتر ها به اینترنت از طریق این کامپیوتر میسر خواهد بود . به این کامپیوتر، کامپیوتر ICS میگوییم . کامپیوتر ICS به دو اداپتور شبکه نیازمند است که برای اتصالات تلفنی به یک اداپتور شبکه و یک مودم برای اتصال به اینترنت نیازمندیم . در کابل بندی شبکه اگر با اسلات پر مواجه شدید میتوانید با استفاده از USB کارتهای شبکه مورد نیاز را نیز وصل کنید .

قبل از شروع هر کاری و نصب ICS برروی کامپیوتر سرور از صحت اتصال کامپیوتر به اینترنت و همچنین از درستی اتصالات داخلی شبکه خود مطلع شوید اگر نرم افزاری دیگری برای اشتراک گذاری اینترنت استفاده میکردید انرا کاملا پاک کنید . اگر قبلا ICS را نصب کرده اید انرا پاک کنید . در ضمن توجه داشته باشید که ICS با AOL سازگاری ندارد لذا اگر AOL برروی کامپیوتر شما نصب است انرا نیز پاک کنید .
حال کامپیوتر ICS شما باید شمایی مانند زیر در properties شبکه داشته باشد :


Network Properties
One Client for Microsoft networks
Two network adapters
Two TCP/IP, one for each network adapter
Two NetBEUI, one for each network adapter
One File and Printer Sharing for Microsoft Networks.


اگر هر کدام از اجزا نبودند با دکمه add میتوانید انها را اضافه کنید . در ضمن IPX را نیازی نیست پس میتوانید انرا حذف کنید .
One Client for Microsoft networks
در قدم بعدی باید پروتوکول TCP/IP را که از اداپتور شبکه شما رد میشود را سازماندهی کنید . در این کامپیوتر ادرس TCP/IP را به 192.168.0.1 تغییر دهید و subnet mask را نیز به 255.255.255.0 تغییر دهید . فعلا اینکه اینها چی هستند را بگذریم .

Configure Internet Connection


برروی NetBEUI که برروی کارت شبکه شما قرار گرفته تا به مودم dsl مرتبط شود کلیک کنید و انرا پاک کنید . بروی TCP/IP کلیک کنید و TCP/UP را همانطور که ISP شما گفته است تنظیم کنید .

More things to configure

در properties شبکه خود Primary Network Login را به Client for Microsoft Networks تغیر دهید . در اخر برروی file and print sharing کلیک کنید و file sharing را enable کنید . این گزینه برای ارتباط دیگر کامپیوتر ها با این کامپیوتر لازم است .
حال به اینترنت متصل شوید و ببینید با این کامپیوتر میتوانید به اینترنت متصل شوید یا خیر . در صورتی که موفق شدید تا اینجای کار را درست پیش رفته اید . حال باید کامپیوتر های دیگر را پیکر بندی کنید که باز هم یاد اور میشوم از صحت شبکه خود مطمئن باشید. نکته ای که باید متذکر شوم اینست که نام ICS server را به نامی که در workgroup کامپیوتر های دیگر است یکی کنید . حال که کامپیوتر ICS شما به اینترنت میتواند متصل شود و به شبکه متصل است نوبت نصب ICS است .
از منوی start به کنترل پنل بروید . برروی add/remove programs دوبار کلیک کنید و برروی زبانه windows setup بروید برروی internet tools دوبار کلیک کنید و internet connection sharing را انتخاب کنید . که البته برای پیشروی عملیات نصب باید CD ویندوز را در سی دی رام بگذارید .
بعد از بوت شدن دوباره سیستم یک پنجره ویزارد Home Networking باز میشود .
ابتدا از شما درباره اتصال شما به اینترنت سوال میکند که اگر از مودم کابلی یا dsl استفاده میکنید گزینه A direct connection …. را انتخاب کنید و اداپتور شبکه را نیز انتخاب کنید صفحه بعدی به شما اجازه میدهد که Home network connection را انتخاب کنید . در ضمن شما نیازی به ساختن دیسک ستاپ برای شبکه خانگی ندارید . بعد از نصب شما بار دیگر بوت میشوید . که بعد از ان باید از لحاظ امنیتی کامپیوترتان را تنظیم کنید .
برای امنیت در network properties گزینه TCP/IP (Shared) را برگزینید و properties راانتخاب کنید . سپس زبانه Binding را انتخاب کنید و گزینه File and Printer sharing for microsoft networks را از حالت انتخاب خارج کنید .
حال باید کامپیوتر های دیگر را نیز سازماندهی کنید .
سازماندهی کامپیوترهایی که بعنوان کلاینت در ICS عمل میکنند و از طریق سرور به اینترنت وصل میشوند با سیستم عامل Windows 98/ME
network properties را باز کنید و ان را با لیستی که در پایین می اورم چک کنید و ان را با اطلاعات زیرین تطبیق دهید یادتان باشد که netBEUI نباید نصب شده باشد .

Network Properties
One Client for Microsoft networks
One network adapters
One TCP/IP
One NetBEUI
One File and Printer Sharing for Microsoft Networks.


Select TCP/IP and click properties.
Configure TCP/IP in the following way
IP Address: Obtain IP Address Automatically
Gateway: blank or 192.168.0.1
Bindings: Check both Client for MS Networks and File/Print Sharing Click


حال بعد از ریبوت کردن سیستم به سازماندهی اینترنت اکسپلورر بپردازیم . ابتدا تمامی اینترنت اکسپلورر ها را ببندید . و سپس به internet options بروید و زبانه connection را انتخاب کنید . اگر میتوانید گزینه never dial a connection را چک بزنید . سپس به زبانه LAN setting بروید و تمامی چک مارک ها را بردارید . این تنظیمات نیازی به تنظیمات پروکسی سرور ندارد .
تا اینجا تنظیمات بر اساس ویندوز های 98/ME را گفتم حالا نوبت به ویندوز های XP/2000 میرسد .
قبل از نصب ICS برروی ویندوز از صحت عملکرد شبکه داخلی و صحت درستی اتصال به اینترنت مطلع شوید چراکه در صورتیکه هر یک از این دو مشکلی داشته باشد ICS نمیتواند به درستی عمل کند . اگر قبلا از سیستم اشتراک گذاری دیگری بصورت نرم افزاری استفاده میکردید یا حتی ICS را قبلا نصب کرده اید انرا پاک کنید . این عمل در مورد پروکسی سرورهایی مانند Sygate نیز میشود انرا نیز بردارید (البته در صورت نصب ) . تمامی نرم افزارهای فایروال را غیر فعال کنید . البته بعد از عملیات نصب میتوانید انها را دوباره فعال کنید .
از کامپیوتری با دو NIC یا همان ICS server برروی My network places کلیک راست کنید و گزینه properties را انتخاب کنید . اولین کاری که باید انجام دهید تغییر نام کانکشن اینترنتی شما به چیزی ساده که به راحتی قابل شناسایی باشد است . اگر بصورت پیشفرض یکی local area connection و دیگری local internet connection 2 باشد اولی را به internet و دومی را به LAN تغییر دهید .

Home Networking Connection (LAN)

کارت شبکه ای که به LAN شما متصل میشود را با کلیک راست برروی ایکون ویژه و انتخاب properties تنظیم کنید . و از صحت اطلاعات زیر مطمئن شوید . Client for Microsoft windows / file and print sharing / NetBEUI and TCP/IP که در کنار انها باید یک چک مارک باشد . اگر نیست انها را با کلیک برروی دکمه install نصب کنید .
گام بعدی تنظیمات TCP/IP هست . TCP/IP را انتخاب کنید و دکمه properties را برگزینید . و ادرس ip را به 192.168.0.1 تغییر دهید و Subnet mask را نیز به 255.255.255.0 تغییر دهید و سپس ok را بزنید .

Internet Connection

برروی internet NIC کلیک راست کنید . وگزینه های زیر را باید داشته باشید .
Client for Microsoft / networks / file and print sharing / netbeui / tcp/ip که شما تنها به TCP/IP نیاز دارید که تنها کنار هم این گزینه هم چک مارک میگذارید . که البته برداشتن چک مارک های کنار دیگر گزینه ها باعث میشود امنیت شما در مقابل هکر ها بالاتر رود . تنظیمات TCP/IP شما برای cable/dsl مودم را از خدمات دهنده اینترنت خود بپرسید .
Check Internet Connection
حال باید اتصال اینترنتی خود را چک کنید . مرورگر اینترنتی خود را باز کنید و چند سایت باز کنید برای تست . این عمل را باید انجام دهید چراکه برای ادامه مسیر به صحت اتصال خود به اینترنت نیازمندید .

Configure a second computer to test the LAN

حال که از صحت اتصال به اینترنت خود مطلع شدید باید از صحت LAN خود نیز مطلع شوید . برای ادامه مسیر نوبت به تنظیمات کامپیوتر های دیگر است بنابراین اگر کامپیوتر های دیگر از سیستم عامل 95/98/ME استفاده میکنند در بالا نحوه تنظیمات را توضیح داده ام اگر هم از XP/2000 استفاده میکنید در پایین توضیح خواهم داد . باز هم تاکید میکنم تا وقتی که از صحت LAN خود مطلع نشده اید به ادامه عملیات نپردازید . در ضمن نام workgroup کامپیوتر سرور باید همانند نام دیگر کامپیوتر ها باشد . بعد از انکه تنظیمات کامپیوتر های دیگر را انجام دادید در ادامه به نصب ICS میپردازید .

Configuring Windows 2000 And XP

نمیدونم چطور اما خوب تنظیمات در این نسخه از سیستم عامل نسبت به 98 بسیار ساده تر است . گزینه های بیشتری در این نسخه میبینید اما خوب رابطه با کاربر بسیار ساده تر است .
در مورد XP نسخه NetBEUI بصورت پیشفرض نصب نیست . برای ادامه مسیر باید فایل های زیر را از سی دی ویندوز XP برروی هارددیسک کپی کنید .


#1) copy nbf.sys into the %SYSTEMROOT%SYSTEM32DRIVERS directory
#2) copy netnbf.inf into the %SYSTEMROOT%INF directory

در اینجا باید به network properties بروید . یکی از مسیر ها برای رسیدن به این نقطه کلیک راست بر network neighbohood برروی دسکتاپ است . در سیستم عامل XP میتوانید network neighborhood را در منوی استارت در گزینه setting و سپس به network dialup connections پیدا کنید . برروی network connection برای local area network کلیک راست کنید . از صحت وجود گزینه های زیر مطلع شوید و همچنین در کنار همه انها باید چک مارک باشد . به این عمل binding برای کارت شبکه شما میگویند .


Client for Microsoft windows
file and printer sharing for Microsoft windows
NetBEUI


اگر هر یک از گزینه های فوق نبود میتوانید انها را با زدن برروی دکمه install نصب کنید . تنظیمات شبکه شما به پایان رسیده است حال باید نام کامپیوتر و workgroup خود را عوض کنید .
نام کامپیوتر شما نامی است که شبکه کامپیوتر شما را به ان نام میشناسد . نام workgroup همانطور که از نامش پیداست نام گروهی که کامپیوتر ها به هم متصل هستند را مشخص میکند . تا کامپیوتر ها بتوانند یکدیگر را بشناسند . لذا برروی my computer کلیک راست کنید و گزینه properties را انتخاب کنید . زبانه network identification را انتخاب کنید . صفحه باز شده نام کامپیوتر و گروه عملیاتی را نشان میدهد در صورت نیاز انرا عوض کنید . برای عوض کردن ان بعد از انکه از اینکه شما بصورت workgroup هستید و نه بصورت domain مطلع شدید برروی دکمه properties کلیک کنید و نام را عوض کنید .

Enabling shares on Windows 2000 and XP

برای حضور در شبکه باید حداقل یک فایل یا پرینتر را با شبکه به اشتراک بگذارید برای این کار فولدری به نام shared انتخاب کنید و گزینه sharing را برگزینید . و به قسمت shared as رفته و نام اشتراکی را میتوانید عوض کنید میتوانید همان بگذارید . این اشتراک سبب میشود که هر کسی از گروه بتواند برروی ان کنترل کامل داشته باشد . به ان معناست که هر کس که پشت این کامپیوتر مینشیند میتواند از این فولدر استفاده کند . در ضمن در ضمیمه اضافه کنم که اگر گزینه sharing را نمیبینید قبلا در عناوین قبلی نحوه نمایان کردن این گزینه را توضیح داده به هر حال میتوانید از folder option این کار را انجام دهید . برای اجازه دادن به دیگر ان برای دسترسی به شبکه باید تنظیمات پرمیشن را انجام دهید .
Install ICS ON WIN2000 سرور
حالا نوبت به نصب ics میرسد . بروی internet connection خود کلیک راست کنید و گزینه properties را انتخاب کنید . به زبانه sharing بروید و تنها چک مارک Enable Internet connection sharing را بگذارید و ok کنید . وسپس دکمه yes رابزنید این سوال در مورد ای پی شما سوال میکند که جای نگرانی ندارد . برای تنظیمات کلاینت به بخش مربوطه مراجعه کنید .
installing ICS for win XP
بعد از انکه از صحت اتصال به اینترنت و شبکه داخلی خود مطلع شدید .
ابتدا نام کانکشن خود را به چیزی که قابل تشخیص باشد تغییر دهید که بصورت پیشفرض به نام Local Area Connection و Local Area Connection 2 نامیده شده است . به منوی استارت رفته و برروی My Network Places کلیک راست نمایید و گزینه properties را انتخاب کنید . و از انجا نام کانکشن خود را تغییر دهید . در این جا فرض بر انستکه نام انها را بترتیب به Internet و home network تغییر داده ایم . برروی کانکشن internet کلیک راست و properties کنید . برروی زبانه sharing کلیک کرده و گزینه Enable Internet Connection Sharing را چک مارک کنید . برروی ok و سپس yes کلیک کنید . فایل شیرینگ نباید با هیچ اداپتور شبکه ای دیگری bound شود بنابراین در این کامپیوتر File and print sharing برای باز کردن نفوذ هکر ها گزینه خوبی است لذا به network connections برگردید و در properties کانکشن اینترنت چک مارک گزینه file and print sharing for Microsoft networks و client for Microsoft networks را بردارید . برزبانه personal firewall بروید و گزینه انرا چک دار کنید . یادتان باشد که برای کانکشن home network گزینه ها دقیقا برعکس باشد یعنی client for Microsoft windows و file and print sharing چک داشته باشند و personal firewall هم خاموش باشد .
ICS Client For XP
برای تنظیمات دیگر کامپیوتر ها جز کامپیوتر سرور باید به منوی استارت رفته و گزینه my network places بروید بروی کانکشن local area network کلیک راست و properties کنید و گزینه های زیر را هر کدام که نبود نصب کنید
Client for Microsoft networks / file and print sharing for Microsoft networks
internet protocol (tcp/ip) / NetBEUI / optionally , the QoS Packet Scheduler
اگر پروتوکول های دیگری چون IPX را دارید وجود انها ضرورتی ندارد و میتوانید انرا پاک کنید . در همین منو گزینه tcp/ip را انتخاب کنید و به قسمت properties ان بروید در صفحه باز شده obtain an ip address automatically , Obtain DNS server address automatically را انتخاب کنید و احتمالا بعد ازان کامپیوتر را ریبوت کنید .
برای تنظیمات اینترنت اکسپلورر به internet options بروید به زبانه connections بروید اگر میتوانید گزینه never dial a connection را انتخاب کنید . بعد از ان برروی تنظیمات LAN بروید و تمامی چک مارک ها را بردارید در ضمن تنظیمات شما نیازی به پروکسی سرور ندارد .
ICS Client For 2000
بروی my network places کلیک راست کنید و منویی که حاوی کانکشن های شما میباشد را بیاورید . برروی LAN خود کلیک راست کنید و گزینه های زیر را در صورتی که وجود نداشت نصب کنید و البته چک مارک دار .
client for Microsoft networks / file and print sharing for Microsoft networks
internet protocol (TCP/IP) / NetBEUI
از همین جا به properties گزینه tcp/ip بروید و گزینه های obtain an ip address automatically و obtain dns server address automatically را انتخاب کنید . بعد از ok کامپیوتر را ریبوت کنید
برای تنظیمات اینترنت اکسپلورر هم مانند XP عمل کنید .
تمام شد . اگر کلیه عملیات را مو به مو و به دقت انجام دهید با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد .
نظرات 1 + ارسال نظر
الله دینی دوشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:36 http://hasaroiye.blogsky.com

دوست عزیزم وبلاگ بسیا زیبا و مفیدی دارید. موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد