وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

نسخه‌های غیر اصیل "ویندوز ویستا" نیمه فعال خواهند بود

 

 
شرکت مایکروسافت فن‌آوری جدیدی را در سیستم‌عامل ویندوز ویستا گنجانده‌است که در صورت غیر اصیل بودن نسخه ویندوز مورد استفاده کاربر، بسیاری از قابلیتهای سیستم‌عامل به صورت خودکار غیرفعال می‌شوند.


به گزارش سایت اینترنتی پی‌سی‌ورلد، فن‌آوری جدید به نام مایکروسافت سافت‌ور پروتکشن پلتفورم با هدف شناسایی نسخه‌های غیراصیل ویندوز، غیرفعال کردن برخی قابلیتهای این نسخه‌های غیراصیل و ترغیب کاربران به خریداری نسخه‌های اصیل، طراحی شده است.

منظور از نسخه‌های غیراصیل ویندوز، نسخه‌هایی از این سیستم عامل است که کاربر آنها را خریداری نکرده و با کپی کردن غیرقانونی از نسخه‌های اصیل به آنها دست یافته‌است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده‌است در نسخه‌های غیراصیل ویندوز ویستا، ظاهر گرافیکی و شکیل این سیستم‌عامل موسوم به ایرو اینترفیس(‪Interface‬ ‪ (Aero‬غیرفعال می‌شود. به علاوه، قابلیت موسوم به ویندوز دیفندر که جهت جلوگیری از بازشدن پنجره‌های تبلیغاتی موسوم به پاپ‌آپ طراحی شده، در نسخه‌های غیر اصیل ویندوز ویستا غیرفعال خواهد بود و در ضمن یک پیغام دایمی کوچک در گوشه دسکتاپ وجود خواهد داشت که در آن ذکر شده: این نسخه از ویندوز اصیل نیست.
شرکت مایکروسافت با این وجود اعلام کرد تمامی کاربران ویندوز ویستا، حتی کاربران نسخه‌های غیر اصیل این سیستم‌عامل، می‌توانند از به روز نگارهای امنیتی که به مرور توسط مایکروسافت منتشر می‌شوند، استفاده کنند.

در حال حاضر ‪ ۳۵‬درصد تمامی نرم‌افزارهای نصب شده در رایانه‌های جهان غیراصیل هستند که این امر زیان زیادی را متوجه شرکتهای تولیدکننده نرم‌افزار کرده است.

شرکت مایکروسافت حدود ‪ ۳۰‬درصد از درآمد سالانه ‪ ۴۴‬میلیارد دلاری خود را از فروش سیستم‌عامل ویندوز کسب می‌کند و پیش‌بینی می‌شود با آغاز فروش ویستا، درآمد سالیانه مایکروسافت از این رقم نیز بالاتر برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد