وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

گزارش تصویری از ویندوز ویستا و آفیس 2007

 

 اشاره :
ویندوز ویستا، آخرین سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت و البته بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ این شرکت سرانجام عرضه شد. در گزارش تصویری‌ای که در پیش رو دارید، شما را به صورت مختصر و مجمل با دنیای محصولا‌ت جدید غول ردموند آشنا می‌کنیم.


<از پنج سال پیش> ... <پس از نیم دهه> ... <مدت‌ها انتظار> ... <تأخیر> و ... . همه این‌ها را فراموش ‌کنید. ویندوز ویستا، آخرین سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت و البته بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ این شرکت سرانجام عرضه شد و تمام فراز و نشیب‌ها، تغییر و تحولا‌تی که در روند توسعه این سیستم‌عامل به وجود آمد، تحت تأثیر بمب خبری عرضه ویستا کمرنگ شد. همچون نسخه‌های قبلی سیستم‌های عامل مایکروسافت، ویستا نیز با داعیه تحول و دگرگونی دنیای رایانش ارائه شده است. صرف‌نظر از تغییرات بنیادی و زیرساختی ویستا، یک رابط بصری جدید، سیستم جست‌وجوی پیشرفته، ویژگی‌های امنیتی بهبودیافته، توسعه قابلیت‌های شبکه‌ای و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل جدید هستند. البته این پایان ماجرا نیست؛ فعالیت‌های مایکروسافت در جریان توسعه این سیستم‌عامل، که به دقت به وسیله متخصصان، توسعه‌دهندگان و رسانه‌ها دنبال شد، گویای این واقعیت است که نه تنها صنعت کامپیوتر، بلکه صنعت بازی‌های کامپیوتری و به طور کلی سرگرمی‌های دیجیتال نیز تحت تأثیر سیستم‌عامل جدید دچار تحول خواهد شد. این‌که این تحولا‌ت تا چه اندازه عمیق و گسترده خواهد بود، موضوعی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد.

همین‌طور میزان استقبال از این سیستم‌عامل و موفقیت آن در بازار کاربران خانگی و سازمانی موضوعاتی هستند که پرداختن به آن‌ها در این لحظه به چیزی جز خیالپردازی و آینده‌گویی شباهت نخواهد داشت، اما به هر حال می‌توان منتظر تغییرات مهمی در این عرصه بود. مایکروسافت همزمان با عرضه ویندوز ویستا مجموعه ارزشمند Office 2007 را نیز مهیای عرضه کرده است. تغییرات قابل توجه در رابط گرافیکی، بهبود قابلیت‌های کار گروهی و نیز قابلیت ذخیره اسناد در فرمت‌های فایلی دیگری چون XML، از مهم‌ترین ویژگی‌های نگارش جدید آفیس به شمار می‌روند. در گزارش تصویری‌ای که در پیش رو دارید، شما را به صورت مختصر و مجمل با دنیای محصولا‌ت جدید غول ردموند آشنا می‌کنیم و البته بررسی مفصل‌تر و جامع‌تر آن‌ها را به زمانی دیگر، واگذار می‌کنیم؛ البته خیلی زود ...!

وقتی ویندوز ویستا را استارت می‌زنید، منوی شیک برنامه‌ها جلب نظر می‌کند. این منو همان سبک ویندوز اکس‌پی را دارد، اما اینترفیس آن ساده‌تر و نظام‌یافته‌تر است.

کنترل پانل ویندوز در نمای کلاسیک آن. کنترل پانل ویستا کامل‌تر است و گزینه‌های جدیدی مثل Sidebar Properties و Windows Defender در آن دیده می‌شود.

نمایی از نوار جدید Sidebar در ویندوز ویستا که دسترسی به برخی امکانات سیستم‌عامل را آسان‌تر می‌کند. این نوار به صورت کشویی باز و بسته می‌شود.

چیدمان سه بعدی پنجره‌ها یک افکت جدید بصری در دسکتاپ ویستا است که جابه‌جایی میان چند پنجره باز را آسان‌تر می‌کند. لبه پنجره‌ها در این حالت شفاف می‌شوند.


این پنجره متعلق به Media Center یا مرکز مالتی مدیای ویستا است که دسترسی مستقیم به گالری عکس‌ها، فایل‌های ویدیو و کلیپ‌های موسیقی را فراهم می‌کند.

نمایی از بخش <سیستم و نگهداری> در کنترل پانل ویندوز ویستا. این بخش زیر مجموعه‌ای از آیکون‌های کنترل پانل در نمای کلاسیک را دربرمی‌گیرد.

ساعت و تقویم ویستا اینترفیس شیک و ساده ای دارد. ساعت ویندوز ویستا را از طریق Sldebar می توانید در دسترس داشته باشید.

در ویندوز ویستا می‌توانید علاوه بر ساعت محلی خود، ساعت چند شهر دیگر را به انتخاب خود همزمان داشته باشید. در عصر اینترنت، این قابلیت سودمندی است.

گزارش تصویری از ویندوز ویستا و آفیس 2007
صفحه : 2

نمایی از پنجره تنظیمات صوت کامپیوتر در کنترل پانل ویستا. مایکروسافت از طراحی تازه و متفاوتی در سرتاسر بخش کنترل پانل استفاده کرده است.

پنجره ویزارد تنظیم میکروفون در ویندوز ویستا. جدیدترین نسخه ویندوز مجهز به سیستم تشخیص گفتار (Speech Recognition) است که از طریق کنترل پانل قابل تنظیم است.

ویستا برای پدر و مادرهایی که می‌خواهند روی نحوه استفاده فرزندانشان از کامپیوتر کنترل داشته باشند، امکاناتی را در Parental Control پیش‌بینی کرده است.

مرکز تنظیمات شبکه در ویندوز ویستا از طریق ترسیم بصری نقشه شبکه محلی و ویزاردهای مختلف، کاربر را در برپایی سریع و آسان شبکه یاری می‌دهد.


نمایی از نرم‌افزار Internet Explorer7 که همراه ویندوز ویستا نصب می‌شود. محل قرارگرفتن برخی از قابلیت‌ها مانند منوی Favorites تغییر کرده است.

قابلیت نمایش صفحات مختلف در چند Tab داخل یک پنجره، در کنار قابلیت نمایش محتویات هر Tab به صورت تصاویر کوچک جابه‌جایی میان صفحات را آسان می‌کند.

از طریق منوی Tools در IE7 می‌توانید به برخی از قابلیت‌های جدید این مرورگر مانند ابزار ضدسیادی
(Anti-Phishing) دسترسی داشته باشید.

وقتی از ابزار Phishing Filter در IE7 استفاده می‌کنید، در هر بار مراجعه به یک سایت، آدرس آن برای مایکروسافت ارسال می‌شود تا جعلی نبودن سایت کنترل شود.

نرم افزار Microsoft AntiSpyware که پیش از این به صورت مستقل قابل دانلود و نصب بود، اینک به صورت رایگان همراه ویندوز ویستا نصب می‌شود.

نرم‌افزار Outlook Express در نسخه‌های پیشین ویندوز، اکنون با نام Windows Mail همراه ویستا نصب می‌شود و از نظر امنیتی قوی‌تر است.

ویندوز ویستا به یک آنتی ویروس جدید به نام Windows Defender مجهز است.

امنیت ویندوز ویستا از جنبه‌های مختلف بهبود پیدا کرده است. تنظیمات مربوط به مجوز اجرای یک نرم‌افزار، یکی از جلوه‌های همین تغییرات است.


گزارش تصویری از ویندوز ویستا و آفیس 2007
صفحه : 3

استفاده از سیستم Windows Update که اهمیت بسیار زیادی در امن نگه‌داشتن ویندوز دارد، در نسخه ویستا ساده‌تر شده است.

بخش Solution to Problems ابزار جدیدی است که به ویستا اضافه شده است و به کاربران در حل مشکلات کامپیوترشان کمک می‌کند.

نمایی از پنجره System در ویستا که بخشی از کنترل پانل ویندوز است و خلاصه‌ای از مشخصات کامپیوتر را نمایش می‌دهد.

<مدیریت سازگاری نرم‌افزارها> قابلیت جدیدی است که به شما کمک می‌کند بررسی کنید کدامیک از نرم‌افزارها و سخت افزارهایتان بدون مشکل روی ویستا کار می‌کند.


هنگامی که یک پنجره را در دسکتاپ ویستا Minimize می کنید، می توانید یک شمای کوچک از آن را به صورت Thumbnail مشاهده کنید. 

مرکز Sync یا هماهنگ‌سازی فایل‌ها و فولدرها در ویندوز ویستا

نرم‌افزار ‌Windows Collaboration را باید جایگزین محصولاتی همچون Net meeting در پلتفرم‌های قبلی ویندوز دانست.

ویندوز مدیاپلیر 11 نسخه جدید این نرم‌افزار محبوب کاربران ویندوز است که هم ظاهر شیک‌تر و هم امکانات بیشتری دارد. این نسخه همراه ویستا است.


گزارش تصویری از ویندوز ویستا و آفیس 2007
صفحه : 4

به کمک مدیا پلیر 11 می‌توانید دستگاه MP3 Player و آرشیو آهنگ‌های خود روی کامپیوتر را آسان‌تر همسان (Sync) کنید.

به کمک بخش گالری عکس ویندوز ویستا می‌توانید بایگانی عکس‌های دیجیتالی خود را آسان‌تر مدیریت و طبقه‌بندی کنید.

دسته‌بندی اطلا‌عات در بخش جست‌وجوی ویندوز ویستا

نمایی از اینترفیس سه بعدی بازی شطرنج در ویندوز ویستا

آیکون های روی دسکتاپ ویستا در حالت (بسیار بزرگ) نیز قابل نمایش هستند.

نمونه های آزمایشی از ویندوز ویستا در کنفرانس PDC 2006 آماده شده بود تا شرکت کنندگان آن را از نزدیک لمس کنند.

یک اتوبوس تزئین شده با تبلیغات مربوط به ویندوز ویستا

بسته‌های نرم‌افزاری ویندوز ویستا از هم‌اکنون در فروشگاه‌های سراسر دنیا توزیع شده‌اند.


گزارش تصویری از ویندوز ویستا و آفیس 2007
صفحه : 5

نمایی از برنامه اکسس‌

نمایی از برنامه اکسل‌

نمایی از برنامه پاورپوینت‌

نمایی از رابط گرافیکی Tooltip در برنامه‌های آفیس 2007

نمایی از برنامه ورد

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 15:07 http://www.behtarinbahane.blogsky.com

سلام علی اقا

خوبین

واقعا جالب بود.............

موفق باشین

بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد