وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

مهم‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای سال ‪ ۲۰۰۶‬در ایران

پیش گزیده مهم‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای سال ‪ ۲۰۰۶‬در ایران

در طی سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی کرم رایانه‌ای ‪ ،W۳۲/Brontok.H‬با آلوده‌کردن بیش از هشت درصد از رایانه‌های کاربران ایرانی، عنوان شایعترین و مهم‌ترین کد مخرب در ایران را به خود اختصاص داد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، این کرم رایانه‌ای که ویژه سیستم عامل ویندوز و نسخه‌های مختلف آن است، از طریق نقاط آسیب‌پذیر، حفره‌های امنیتی و نامه‌های الکترونیک منتشر شده ، پس از آلوده کردن رایانه خود را به تمام آدرس‌های پستی موجود در آن ارسال می‌کند.

این کرم رایانه‌ای موجب آلودگی سریع و وسیع در شبکه‌ها و نیز ایجاد اختلال در عملکرد سیستم‌ها می‌شود، همچنین از دیگر عملکردهای تخریبی ‪ Brontok.H‬می‌توان به غیرفعال کردن مدیریت زمان نرم‌افزار و رجیستری سیستم عامل و نیز حذف کامل قسمت "فولدر آپشن" آن، اشاره کرد.

تروجان ‪ Rontobrok.A‬نیز با حمله به بیش از ‪ ۶‬درصد از رایانه‌های کشور ایران، دومین ویروس شایع سال ‪ ۲۰۰۶‬است.

هر چند قدرت تخریبی این کد، "بحرانی" ارزیابی نشده، اما این تروجان قادر است رایانه‌ها را در برابر حمله سایر کدهای مخرب، آسیب پذیر کرده و از این طریق صدمات جدی به آنها وارد کند.

تروجان ‪ Rontobrok.A‬از طریق حفره‌ها و نقص‌های امنیتی منتشر می‌شود. این کد پس از نفوذ و آلودگی رایانه‌ها اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه کرده و این داده‌ها را از طریق نامه‌های الکترونیک به خرابکاران اینترنتی ارسال می‌کند.

ویروس مشهور ‪،W۳۲/Jeefo.A‬رتبه سوم شایعترین ویروس‌ها را به خود اختصاص داده که مدتها کاربران ایرانی را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

این ویروس که از طریق افزودن و ضمیمه کردن کد خود، به فایل‌های مختلف ورمزگذاری آنها در شبکه اینترنت، منتشر می‌شود، با نفوذ در حافظه سیستم‌ها، سعی در تخریب فایل‌هااجرایی و قابل انتقال دارد.

یکی از ویژگی‌های این ویروس قابلیت پنهان شدن در سیستم و انجام حملاتی است که به سختی قابل شناسایی است.

فهرست کامل شایع‌ترین و مهم‌ترین کدهای مخرب سال ‪ ۲۰۰۶‬میلادی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

درصد آلودگی رایانه‌ها در کشور ‪W32/Sdbot.ftp.worm ۵/۱۴‬ ‪W32/Wukill.A.worm ۵/۰۰‬ ‪W32/Rontok.B.wor m ۳/۷۴‬ ‪Trj/VB.PA ۳/۰۷‬ ‪W32/Jeefo.A.drp ۲/۵۴‬ ‪ ۲/۳۳‬ ‪W32/Tearec.A.worm!CME- 24‬ کاربران‌رایانه‌برای اطمینان از عدم آلودگی سیستم‌هایشان به کدهای مخرب فوق می‌توانند به آدرس اینترنتی ‪ http://www.pandasoftware.com/activescan‬مراجعه کنند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد