وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

مشکل امنیتی خطرناک در Gmail شناسایی شد

پیش گزیده مشکل امنیتی خطرناک در Gmail شناسایی شد

کارشناسان اینترنتی از شناسایی حفره‌امنیتی جدیدی در خدمات ایمیل "جی‌میل" (‪ (Gmail‬شرکت "گوگل" خبر می‌دهند که هکرها با سوء‌استفاده از آن به راحتی می‌توانند آدرس ایمیل کاربران را شناسایی کنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، هکرها می‌توانند کد مخربی را در رایانه میزبان وب سایت خود نصب کنند که درصورت بازدید کاربران از این وب سایتهای آلوده، شناسه(‪ (ID‬جی‌میل آنها که در واقع همان آدرس ایمیل آنهاست، برای هکرها قابل شناسایی می‌شود.

بدین‌ترتیب هکرها می‌توانند با استخراج ایمیل کاربران، این آدرسهای ایمیل را به فهرست آدرسهای ایمیلی که انبوهی از هرزنامه(اسپم) برایشان ارسال می‌شود اضافه کنند و یا اینکه این آدرس ایمیل را به ارسال‌کنندگان "اسپم" بفروشند.

خدمات "جی‌میل" هم‌اکنون سومین خدمات ایمیل رایگان پرکاربر در اینترنت است و میلیونها کاربر خانگی و تجاری از آن برای دریافت و ارسال ایمیل استفاده می‌کنند.

هرچند مسئولان "گوگل" شناسایی این حفره امنیتی را تایید کرده و تلاش برای ترمیم آن را آغاز کرده‌اند اما به گفته کارشناسان، این اشکال از مدتها پیش در "جی‌میل" وجود داشته و احتمالا تاکنون آدرس ایمیل بسیاری از کاربران "جی‌میل" توسط هکرها سرقت شده و به فهرست ارسال‌کنندگان هرزنامه افزوده شده است.

مشکل جدید در حالی در خدمات "جی‌میل" شناسایی شده است که در ماه دسامبر گذشته نیز بروز مشکلی دیگر در این خدمات سبب خالی شدن خود به خود صندوق پست الکترونیک برخی کاربران "جی‌میل" و از بین رفتن اطلاعات این افراد شده بود.

کارشناسان عقیده دارند بروز مشکلات یاد شده می‌تواند سبب کاهش محبوبیت خدمات ایمیل "جی‌میل" شرکت "گوگل" در سال میلادی جدید شود. در حال حاضر کاربران برای جلوگیری از ربوده شدن آدرس ایمیل خود توسط هکرها باید از باز گذاشتن پنجره ایمیل خود و در همین حال مشاهده سایتهای دیگر در پنجره‌های دیگر، خودداری کنند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد