وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

نخستین حفره امنیتی

پیش گزیده نخستین حفره امنیتی "ویندوز ویستا" شناسایی شد

کارشناسان امنیتی از شناسایی یک ایراد امنیتی در سیستم‌عامل جدید "ویندوز ویستا" خبر می‌دهند و این درحالی است که شرکت "مایکروسافت" پیش از این "ویندوز ویستا" را ایمن‌ترین سیستم‌عامل این شرکت خوانده‌است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ایراد امنیتی توسط یک محقق روسی شناسایی شده و جزییات آن در یک وب سایت روسی منتشر شده‌است.
کارشناسان این اشکال امنیتی را نخستین ایراد شناسایی شده در "ویندوز ویستا" می‌دانند که هر چند خود به تنهایی امکان نفوذ هکرها به رایانه‌های کاربران را فراهم نمی‌کند اما اگر هکرها از طرق دیگر به رایانه کاربران نفوذ کنند، با استفاده از آن می‌توانند کدهای مخرب خود را در رایانه اجرا کنند.
در پی انتشار خبر شناسایی این اشکال امنیتی در "ویندوز ویستا"، "مایک ریوی" کارشناس گروه واکنشهای امنیتی شرکت مایکروسافت با کم اهمیت خواندن کشف اخیر ادعا کرده‌است هکرها نمی‌توانند با استفاده از این ایراد امنیتی کنترل رایانه کاربران را در اختیار خود بگیرند و یا ویروسهای رایانه‌ای جدیدی طراحی کنند.
اما "میکو هیپونن" مدیر تحقیقات شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس "اف-سکیور" گفت هرچند ایراد امنیتی جدید در عمل امکانات چندانی را برای اقدامات تبهکارانه هکرها مهیا نمی‌کند، اما نخستین حفره امنیتی شناسایی شده در "ویندوز ویستا" است و از این جهت دارای اهمیت است.
شرکت مایکروسافت "ویندوز ویستا" را به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل خود، پنج سال پس از عرضه "ویندوز اکس‌پی"، در نوامبر گذشته برای کاربران تجاری به بازار داد و فروش آن برای کاربران عادی از ‪ ۳۰‬ژانویه آغاز خواهد شد.
هر چند "مایکروسافت" بارها ادعا کرده‌است "ویندوز ویستا" امنیت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد اما برخی کارشناسان عقیده دارند نرم‌افزاری بدین گستردگی و پیچیدگی به طور حتم دارای ایرادهایی است که به مرور شناسایی خواهند شد و ایراد معرفی شده توسط این محقق روس هر چند کوچک، اما نخستین نمونه آن است.

منبع:ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد