وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

نکته: دلایل عدم نمایش کامپیوترها در کنسول WSUS

عدم نمایش کامپیوترها در کنسول WSUS

خیلی از مواقع پیش می آید که شما سرویس WSUS را نصب و راه اندازی می کنید اما در کنسول WSUS کلاینت های شما در قسمت computer نمایش داده نمی شوند. در اینجا می خواهیم بررسی کنیم که چه عواملی ممکن است باعث عدم نمایش کلاینت ها در کنسول WSUS شوند. برای رفع این مشکل نکات زیر را همیشه مد نظر داشته باشید :

  • 1-عدم اعمال تنظیمات به GPO مناسب : ممکن است شما تمامی فرآیند نصب و راه اندازی را به درستی انجام دهید و مشکلی در کار نباشد اما به جای اینکه در GPO ای که به کلاینت های شما اعمال شده است Policy ها را تغییر دهید در GPO ای تنظیمات را انجام داده اید که برای Domain Controller ها در نظر گرفته شده است. بنابراین همیشه تنظیمات WSUS را در GPO ای انجام دهید که مطمئن هستید کلاینت های شما در آن وجود دارند.

  • 2-اعمال شدن تنظیمات به کاربران به جای کامپیوترها : تنظیمات مربوط به WSUS بایستی در OU ای اعمال شود که در آن Computer ها قرار دارند ، اگر این تنظیمات را برای GPO ای انجام دهید که در OU ی آن فقط کاربر یا User وجود دارد این امر طبیعی است که کلاینت های شما در کنسول دیده نشوند زیرا این Policy به Computer ها اعمال می شود نه کاربران. توجه کنید تنظیمات را به OU ای اعمال کنید که در آن Computer Account های شما وجود دارد.

  • 3-زمان را در نظر داشته باشید : برخی اوقات به دلایل مختلفی ممکن است فرآیند اضافه شدن کلاینت ها به کنسول WSUS زمانگیر شود ، حداقل 10 دقیقه بعد از اینکه دستور wuauclt /detecnow را بر روی کلاینت ها زدید منتظر بمانید اما پارامترهای مختلفی وجود دارند که می توانند این فرآیند را تا چندین روز طول بدهند.

  • 4-تداخل وجود چندین سیستم عامل با SID های یکسان : ممکن است در صورت استفاده از ساختار Image گیری و استفاده از Image برای نصب سیستم عامل ها SID سیستم عامل ها با یکدیگر یکسان باشد که در این صورت حتما باید این تداخل ها از بین برود تا کنسول بتواند کامپیوترها را بصورت تفکیک شده شناسایی کند. استفاده از نرم افزارهایی مثل Sysprep یا newSID و مشابه اینها می تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود . برای حل این موضوع کلید های رجیستری زیر را از کنسول WSUS حذف کنید :
  • HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\AccountDomainSid
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\PingID
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\SusClientId
    
توجه کنید که بعد از حذف کلید های ذکر شده سرویس Automatic Update را یکبار Restart کنید و همچنین با استفاده از دستور زیر کنسول و تنظیمات WSUS را به روز رسانی کنید . ITPro باشید.
wuauclt /resetauthorization /detectnow

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد