وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

مهم ترین ویروس ها در هفته گذشته

هم ترین ویروس ها و شایع ترین کدهای مخرب رایانه یی در هفته گذشته معرفی شدند. کرم رایانه یی IRCBot.CNK به نحوی طراحی شده که با اتصال به یک سرورIRC، دستورات تخریبی منتشرکننده خود را از دوردست دریافت و آن را به بهترین شکل اجرا کند. این فرمان ها می توانند شامل کنترل ترافیک اطلاعاتی سیستم، دانلود و نصب فایل از طریق اینترنت و حتی به روزرسانی ویروس و قابلیت های مخرب آنها باشد. همچنین IRCBot.CNK قادر است پردازش مخرب خود را در فهرست پردازش های امن و مورد تایید فایروال ویندوز قرار دهد و به سرعت در سرتاسر شبکه های محلی منتشر شود. بر اساس اعلام پاندا، نقص امنیتی MS04-011 در سیستم های عامل ویندوز مهم ترین راه نفوذ این کرم محسوب می شود بنابراین سیستم های آسیب پذیری که اصلاحیه های ترمیمی مایکروسافت را دریافت نمی کنند، در معرض حملات شدیدتر IRCBot قرار دارند. انتشار کرم رایانه یی Autorun.IYQ در هفته گذشته، بسیاری از کاربران اینترنت را با مشکل مواجه کرد. ایجاد تغییر در رجیستری ویندوز، جلوگیری از دسترسی کاربر به حالتSafe Mode، جلوگیری از ذخیره فایل و اطلاعات در درایوهای جانبی سیستم و غیرفعال کردن برخی از نرم افزارها و پردازش های امنیتی در سیستم، تنها بخشی از فرآیند های تخریبی این کرم به حساب می آیند. راه غیرفعال کردن این ویروس استفاده از ابزاری مانند USB Vaccine است که قابلیت اجرای خودکار فایل ها و کدها را حذف می کنند. و اما Joleee.F یکی دیگر از بدافزارهای مهم در هفته گذشته، از طریق هرزنامه های تبلیغاتی منتشر می شود. این کرم رایانه یی شما را به طور خودکار به وب سایت هایی هدایت می کند که از آنها برای ارسال هرزنامه یا انتشار بیشتر آلودگی استفاده می شود . کاهش پهنای باند اینترنت و نمایش ناخواسته پیغام ها و پنجره های پی در پی از خصوصیت های آزارنده Joleee.F محسوب می شوند. همچنین با ظهور نخستین موج از حملات اینترنتی در روزهای گذشته و با سوءاستفاده از اتفاقات بزرگ منطقه یی یا جهانی، کارشناسان امنیتی نسبت به آلودگی قریب الوقوع بسیاری از رایانه های خانگی و شبکه های محلی هشدار دادند چرا که در روزهای آینده جام جهانی فوتبال و انتخابات ریاست جمهوری ایران عناوین خبری خواهند بود که بسیاری از لینک های آلوده، فایل های مخرب و هرزنامه ها با سوءاستفاده از آن، کاربران اینترنت را هدف قرار می دهند بنابراین به کلیه کاربران اینترنت توصیه شده است از کلیک روی لینک ها و دانلود فایل های مشکوک و نیز باز کردن نامه های ناشناس خودداری کنند و سیستم عامل و نرم افزارهای امنیتی خود را به روز نگاه دارند . 
نظرات 2 + ارسال نظر
majid شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:05


๑۩۞۩๑ بزرگترین وب هکر ایران ๑۩۞۩๑

سلام وب خیلی خوبی داری داداش خواستی یه سر هم به ما بزن خواستی لینک من رو تو وبلاگ بزار تو قسمت نظرات بنویس من هم لینک میکنم
با تشکر از شما

www.webhacker.blogfa.com

-- راستگو -- شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 15:25

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک سایت جست و جو ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
شاید به نظرتون کار اضافی باشه چون می شه از گوگل هم استفاده کرد.
ولی تفاوتش در این هست که ما چون سایت و یا وبلاگ های به زبان فارسی را ثبت خواهیم کرد و اگر کسی کلمه انگلیسی را جست و جو کند در نهایت با سایت و یا وبلاگ های فارسی مواجه خواهد شد که در گوگل اگر کلمه انگلیسی جست و جو کنید به سایت های انگلیسی مواجه خواهید شد.

اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد