وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

هارددیسکی برای تمام فصول‌ - Seagate Free Agent GO

 

 

اشاره :

یکی از محصولاتی که در این بازار رقابتی به خوبی توانسته در مقابل حافظه‌های فلش رقابت کند، هارددیسک زیبا و در عین حال کارآمد Free Agent GO شرکت Seagate است.


Seagate Free Agent GO





 

یاد هاردیسک‌های قدیمی بخیر! آن چنان ‌گفتم یادش بخیر انگار نه انگار که همین چند سال پیش بود که خرید هاردیسک 4/5 گیگابایتی یک رؤیای گران‌قیمت بود. با آن که تقریباً چهار سال از  آن زمان می‌گذرد، اما دیگر ظرفیت‌ 500 گیگابایت هم جزء اعداد به حساب نمی‌آیند و باید به ظرفیت‌های ترابایتی فکر کرد.

خوشبختانه با وجود این همه پیشرفت هنوز بازار هارددیسک‌های قابل حمل جمع‌و جور به علت امکان جابه‌جایی بالا، ظرفیت مناسب (در مقایسه با حافظه فلش) و طراحی زیبا گرم است. یکی از محصولاتی که در این بازار رقابتی به خوبی توانسته در مقابل حافظه‌های فلش رقابت کند، هارددیسک زیبا و در عین حال کارآمد Free Agent GO شرکت Seagate است.

این هارددیسک در سه ظرفیت 80، 120 و 160 گیگابایت عرضه می‌شود که خوشبختانه هر سه ظرفیت آن در ایران موجود است. شرکت Seagate در این محصول از یک هارددیسک 5/2 اینچی با سرعت 5400 دور در دقیقه استفاده کرده است.

Free Agent GO همانند هاردیسک One Touch III Mini Edition شرکت مکستور مجهز به هشت مگابایت حافظه داخلی است که این مسئله کمک به سزایی به افزایش کارایی آن در هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات می‌کند. این محصول 184 گرمی به وسیله رابط USB نسخه دو به کامپیوتر وصل می‌شود که در بیشترین حد امکان انتقال 48‌‌مگابایت اطلاعات را در ثانیه دارد (این مقدار کاملاً برای انتقال اطلاعات یک هارددیسک قابل حمل کافی است).

انرژی مورد نیاز برای فعالیت هارددیسک موجود در این دستگاه از رابط USB تأمین می‌شود که این مسئله امکان استفاده از آن را در شرایط مختلف به کاربر می‌دهد(البته منظورمان این است که در شرایطی که یک پورت USB پیدا بشود).

شرکت Seagate برای افزایش امنیت در این هارددیسک از یک سیستم رمز‌گذاری پیشرفته 256 بیتی استفاده کرده است تا خیال کاربر را از جهت محافظت اطلاعات شخصی به کلی راحت کند. این هارددیسک با تمام نسخه‌های جدید سیستم‌عامل ویندوز و Mac فعالیت می‌کند. اما متأسفانه از سیستم‌عامل لینوکس پشتیبانی نمی‌کند!

مزایا



طراحی زیبا، کارایی مناسب، عدم نیاز به منبع تغذیه خارجی (تأمین برق از رابط USB)، قیمت مناسب در مقایسه با ظرفیت، سیستم رمزگذاری پیشرفته‌

معایب



عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل لینوکس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد