وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

Intel Q6600 یک چهار‌هسته‌ای واقعی!

 

اشاره :

از هنگامی که پردازنده‌های سری Core 2 Duo موفقیت قابل‌توجهی را به دست آوردند، ‌شرکت اینتل به فکر افتاد تا با استفاده از قابلیت‌های این سری از پردازنده‌ها، اولین محصول چهار هسته‌ای خود را بسازد.


مشخصات فنی‌
> فرکانس کاری و میزان حافظه پنهان L2:  گیگاهرتز 4/2 - مگابایت 8
> فرکانس مسیر FSB و فناوری ساخت: 266 مگاهرتز (QDR) - نانومتر 65
> نوع هسته و حداکثر درجه حرارت کاری: Kentsfield - درجه 2/62
> ولتاژ کاری و حداکثر توان مصرفی: 37/1 ولت - 105 وات
> فناوری پردازنده: NX-Bit - EMT46T - SSE3-SSE - VT

از هنگامی که پردازنده‌های سری Core 2 Duo موفقیت قابل‌توجهی را به دست آوردند، ‌شرکت اینتل به فکر افتاد تا با استفاده از قابلیت‌های این سری از پردازنده‌ها، اولین محصول چهار هسته‌ای خود را بسازد.

چند مدت پیش بود که این شرکت اولین سری از پردازنده چهار هسته‌ای خود را با تعبیه دو واحد پردازش Core 2 Duo به بازار عرضه کرد. البته با آن که این پردازنده‌ها مجهز به چهار واحد پردازش بودند، اما بسیاری از کارشناسان این نوع پردازنده‌ها را به‌عنوان یک محصول چهار هسته‌ای واقعی قبول نداشتند.

چون اینتل به علت محدودیت فناوری ساخت مجبور شده بود که هر کدام از دو واحد پردازش را روی یک سطح مجزای سیلیکون کار کند و به وسیله مسیر FSB با فرکانس 1333 مگاهرتز این دو واحد پردازش را با یکدیگر ارتباط دهد که این موضوع باعث کاهش کارایی این نوع پردازنده نسبت به رقبای دوهسته‌ای خود در مقایسه‌های مختلف می‌شود.

از طرفی تفاوت قیمت زیاد این پردازنده‌ها با سری دوهسته‌ای خود باعث شد که کاربران تمایل چندانی به خرید این پردازنده نشان ندهند. اما خوشبختانه چند مدتی است که اینتل دلش به حال دوستداران پردازنده‌های چهار هسته‌ای سوخته (البته بیشتر به حال خودش) و این محصولات را ارزان کرده است تا افراد بیشتر به سمت این سری از محصولات روی آورند. یکی از محصولات خانواده چهار هسته‌ای‌ها که کاهش قیمت بیش از دیگران در فروش آن تاثیر داشت، پردازنده چهار هسته‌ای Q6600 است.

Q6600 مجهز به چهار واحد پردازش 4/2 گیگاهرتزی و  هشت مگابایت حافظه L2 است. (هر دو واحد پردازش مجهز به چهار مگابایت است) مسیر FSB در این پردازنده در فرکانس کاری 1066 مگاهرتز و فرکانس مرجع 266 مگاهرتز فعالیت می‌کند (این مقدار در پردازنده‌های جدید اینتل 1333 و 333 مگاهرتز است) که این ویژگی کمک به‌سزایی به پردازنده در پردازش‌های پیچیده می‌کند.
 
Q6600 بر اساس فناوری 65‌نانومتر ساخته می‌شود و توانایی تحمل 2/62 درجه سانتیگراد را دارد. در این پردازنده ولتاژ هسته پردازنده، 2/0 ولت نسبت به سری Core 2 Duo افزایش یافته است. اما با این وجود حداکثر توان مصرفی آن از 105 وات در حداکثر فشار کاری تجاوز نمی‌کند.

محصول چهار هسته‌ای شرکت اینتل از تمام فناوری‌های جدید این شرکت مانند SSE3 ،VT ، EM64T و‌... پشتیبانی می‌کند که این ویژگی‌ها باعث افزایش کارایی آن در کاربردهای مختلف می‌شود. در مجموع اگر به دنبال یک پردازنده مناسب برای پردازش تصویر ویدیویی و گرافیکی می‌گردید و پول کافی هم برای خرید یک پردازنده 275 ‌هزار‌تومانی دارید Q6600 یک انتخاب مناسب برای شما است.

مزایا

کارایی مناسب در کاربردهای چند‌رسانه‌ای، قیمت قابل قبول در مقایسه با امکانات پردازنده، توان مصرفی مناسب در مقایسه با پردازنده‌های دو‌هسته‌ای

معایب‌
تفاوت اندک کارایی در بعضی از نرم‌افزارها و تست‌ها با رقبای دو‌‌هسته‌ای خود.

نظرات 4 + ارسال نظر
میترا نجفی سه‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:00

از وبلاگ شما دیدن کردم بسیار مفید بود

مرتضی پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:52 http://ahlebait.blogsky.com

به نام خدا
سلام عرض میکنم خدمت شما دوست عزیز
اربعین سید و سالار شهیدان اما حسین (ع) را خدمت امام زمان (عج) و تمام دوستداران عاشقان آن حضرت تسلیت عرض میکنم

انشاالله در دنیا از زیارت و در آخرت از شفاعت آن حضرت بهرمند شوید.

به امید دیدار

حضرت مهدی(عج) یارتان خدای مهربان نگهدارتان
براى شادى ، سلامتى و تعجیل در فرج امام زمان (عج) 3 صلوات بفرستید

رضا یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 13:59

سلام
خوبی دوست عزیز
به فکر یه بمب گوگلی واسه کشتارهای غزه افتادم، که واقعاً دل سنگ هم به لرزه در می‌آره.
میشه کسی کمکم کنه
دامینش هم با من
اگر خودت یا کس دیگه‌ای می‌تونه کمکم کنه لطفاً همینجا بگه یا ایمیل بده
ممنون میشم

محمد چهارشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:29 http://delle.blogsky.com

سلام
وبلاگ جالب دارین مطالب وبلاگ شما هم دوست داشتنیه البته من که همشو نتونستم بخونم دوباره میاه و می خونم ولی یه خبر دست اول دارم که می دونم ازش استقبال می کنین شما می تونین با اومدن به وبلاگ من و دانلود کرن قالب نظرات وبلاگ من از لینک مربوطه قابلیت ازسال شکلک برای نظرات خوتون رو فعال کنین مثل وبلاگ خود من که این کار رو انجام دادمه
پس بدون درنگ بیا و از این امکان لذت ببر به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد