وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

وبلاگ تخصصی آموزش کامپیوترودانلود نرم افزار (خداجون دوستت دارم)

آموزش و راه کارهای کامپیوتر -مقاله کامپیوتر-قالب -ویندوز XP- ویستا -رمز

همکاری و اتحاد کاربران اینترنت، رویکردی جدید در ارتقای امنیت

 

تا سال ها پس از اختراع ماشین چاپ در قرن پانزدهم میلادی، این دستگاه جدید و عجیب، هیچ ارزش و اعتباری نداشت و تنها به عنوان یک ابداع صرف، آن هم برای بخش بسیار کوچکی از اجتماع محسوب می شد. در آن سال ها، اکثر مردم سواد، چندانی نداشتند و کتاب ها چیزی نبودند،‌ جز ابزاری ویژه درس خوانده ها و کالایی مخصوص  نجیب زادگان.

 

اینترنت در دهه 1970 و در بدو شروع خود نیز درست در چنین شرایطی قرار داشت. یک سیستم ارتباطی، تنها برای کاربرانی بسیار حرفه ای و پیشرفته که امکانات محدود اتصال به آن را نیز در اختیار داشتند.

 

 

امروز، در روندی کاملاً مشابه، صنعت چاپ و ‌شبکه اینترنت،‌ هرکدام با فراگیری بسیار و حتی نفوذ در عمیق ترین و پایین ترین لایه های اجتماع، به عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین دستاوردهای بشر محسوب می شوند.

 

اما اکنون با پر رنگ شدن تئوری Web 2.0، وقت آن رسیده است که روند پیشرفت استفاده از صنعت چاپ و فراگیری اینترنت، بطور کامل از یکدیگر جدا شده و هرکدام مسیر خاص خود را دنبال کنند.

 

اینک حتی معمولی ترین کاربر اینترنت، امکان یافته است که خود به تولیدکننده فعال اطلاعات و دانش در اینترنت تبدبل شود، و این اطلاعات را با سایر کاربران، در سرتاسر جهان به اشتراک بگذارد. نمونه هایی از این همکاری و مشارکت که مقدمات ورود به مرحله دیگری از دنیای وب با نام Web 2.0 را فراهم کرده اند کم نیستند. به عنوان مثال میتوان از وب سایت مشهور wikipedia یاد کرد که  با استفاده از دانش کلیه کاربران اینترنت، ایجاد، تکمیل و اصلاح شده است؛ "دانش و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده".

 

سیستم اشتراکی تبادل اطلاعات، که با کمک همه کاربران اینترنت و بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی آنها قابل اجراست، بخش مهمی از تعریف Web 2.0 را به خود اختصاص می دهد و میتواند به زمینه ها و حوزه های دیگری از فن آوری اطلاعات نیز تعمیم پیدا کند.

 

"امنیت" یکی از مهمترین مسائل موجود در بحث فن آوری اطلاعات محسوب می گردد که متاسفانه نه تنها با پیشرفت تکنولوژی های حفاظتی، بهبود نیافته، بلکه رو به وخامت نیز نهاده است.

 

با توجه به وضعیت کنونی خلق، انتشار و عملکرد سریع کدهای مخرب و افزایش چشمگیر تعداد و تنوع آنها، آزمایشگاه های امنیتی جهان قادر به دریافت، تحلیل و بررسی تمام این بدافزارها به منظور ارائه روش های پاکسازی، نخواهند بود و این کاملاً قابل پیش بینی ست.

 

کارشناسان امنیتی پاندا بر این عقیده هستند که در شرایط رو به وخامت فعلی، اشتراک اطلاعات امنیتی توسط خود کاربران اینترنت، برای ارتقای امنیت IT، بسیار سودمند و مؤثر واقع خواهد شد. چرا که گردآوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده های امنیتی توسط همه کاربران اینترنت، به یک آگاهی و هوش یکپارچه در جامعه جهانی اطلاعات منجر خواهد شد و در نهایت با استفاده از فن آوری های مبتنی بر این روش، تعداد و انواع بیشتر و دقیقتری از کدهای مخرب، خصوصاً موارد ناشناخته و بسیار جدید آنها، ردیابی، کشف و خنثی خواهند شد و در نهایت، امنیت تک تک رایانه های متصل به اینترنت تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت.

 

این شکل خاص از همکاری و مشارکت امنیتی کاربران که بر پایه Web 2.0 انجام می شود، میتواند منجر به ابداع سیستم جهانی مدرن و هوشمندی گردد که بدون نیاز به بررسی، تحلیل و نیز شناخت قبلی کدهای مخرب، بتواند کلیه بدافزارها و بویژه بدافزارهای بسیار جدید و ناشناخته را نیز کشف کند.

 

خوشبختانه، امروز تکنولوژی لازم برای طراحی و تولید این سیستم وجود دارد و حتی تلاش هایی هم در این جهت صورت گرفته که میتوان به تولید فن آوری هوش یکپارچه (Collective Intelligence)، توسط شرکت Panda Software اشاره کرد.

با استفاده از نسل پیشرفته این فن آوری، میتوان اطلاعات مربوط به وضعیت امنیتی رایانه های سرتا سر جهان را بررسی کرده، کدهای مخرب ناشناخته، بسیار جدید و در حال انتشار را ردیابی و کشف نمود و اطلاعات مربوط به آن را بلافاصله و سریعاً در اختیار کلیه کاربران رایانه قرار داد. به این ترتیب مقدار تخریب ایجاد شده در رایانه ها به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت، زیرا شناسایی و کشف بدافزارها نیز بسیار سریع انجام گرفته است.

 

به این منظور تمام کاربران اینترنت در سرتاسر دنیا، می توانند با مراجعه به آدرس www.infectedornot.com ورود به دنیای Web 2.0 و نیز برآورد و ارتقای وضعیت جهانی امنیت IT را تسهیل کنند.این وب سایت به کاربران اینترنت در هر نقطه از جهان امکان می دهد که وضعیت امنیتی  رایانه های خود را به طور رایگان بررسی کرده، در ردیابی کدهای مخرب ناشناخته، ثبت نشده و بسیار جدید مؤثر باشند و موجب افزایش عمومی امنیت اطلاعات گردند.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
رفوزه چهارشنبه 23 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 17:13 http://partizanha.blogsky.com

علی جان سایت خوبی بود .... مرسی

وحید جمعه 25 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:39 http://www.arinoos.com

سلام دوست عزیز
وب مفیدی دارید مایلم با شما تبادل لینک داشته باشم.

وحید شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 21:46 http://www.arinoos.com

سلام
ممنون که به کلبه ی درویشی ما سر زدی.
شما را لینک کردم.
لوگوی خیلی زیبایی دارید و من هم خیلی دوست دارم با شما تبادل لوگو داشته باشم.(البته آرزو بر جوانان عیب نیست.)
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد